Dobór baterii
Dobór Baterii
W wózku widłowym istotne są:
Wymiary: aby baterie zmieściła się, ale także żeby skrzynka posiadała odpowiednie wycięcia czy zaczepy, bo niektóre typy wózków wymagają dedykowanych skrzyń.
Waga: Wymagany zakres wagi baterii można znaleźć na tabliczce znamionowej lub w DTRce wózka.
Proszę pamiętać, aby przed realizacją zamówienia upewnić się, czy zamawiana bateria będzie odpowiednia.
Wybór typu baterii
Baterie kwasowe z płynnym elektrolitem
To najbardziej popularne baterie. Cieszą się one w dalszym ciągu zainteresowaniem ze względu na umiarkowaną cenę. Wadą tego typu baterii są m.in. wymagania dotyczące warunków wynikających z normy PN-EN 50272-3.
Taką baterię można wyposażyć w system uzupełniania wody Aqualevel (BFS). Dzięki specjalnym korkom uzupełnienie wody odbywa się przez podłączenie zbiornika, z którego woda popłynie do każdego z ogniw aż do odpowiedniego poziomu. To wygodny i szybki sposób na dolanie wody.
Innym rozwiązaniem stosowanych w tych bateriach to napowietrzanie – system mieszania elektrolitu (EUW). Wtłaczane powietrze do ogniw wymusza ruch elektrolitu. Powoduje to przyspieszanie ładowania o około 1h, a także polepszenie warunków ładowania w ogniwach.
Więcej o takich bateriach FIAMM Motive Power Energy Plus można znaleźć w >>broszurze<<.
Odmianą baterii kwasowych są baterie FIAMM Motive Power Water Less – o rzadszej konieczności uzupełniania wody. Te baterie uzupełnia się co nawet 4 tygodnie (gdy zasilane są prostownikami transformatorowymi, 8 tygodni (gdy zasilane są prostownikami HF) a nawet 13 tygodni (gdy zasilane są prostownikami HF z napowietrzaniem). Jest też wersja FIAMM Motive Power Water Less 20, którą uzupełnia się nawet co 20 tygodni. Baterie FIAMM Motive Power Water Less standardowo wyposażone są w elektroniczny sygnalizator niskiego poziomu elektrolitu, aby całkowicie nie zapomnieć o dolaniu wody. Jest to dioda montowana na reprezentatywnym ogniwie, która miga na zielono kiedy poziom elektrolitu jest odpowiedni i zaczyna migać na czerwono, gdy trzeba uzupełnić. Te baterie można ładować prostownikami od zwykłych kwasowych baterii. Więcej o bateriach FIAMM Motive Power Water Less w >>broszurze<<.
Baterie żelowe
Baterie żelowe są bezobsługowe i o znacznie ograniczonej emisji wodoru. Mimo, że ta emisja jest niewielka, to trzeba pamiętać, że te baterie podlegają również pod wymogi wspomnianej normy.
Na tym jednak zalety tych baterii się kończą. Mają one sporo istotnych wad: mają mniejszą pojemność w tych samych wymiarach, znacznie dłużej się je ładuje (8-12h), są bardziej wrażliwe na temperaturę a także podładowania. W stosunku do baterii kwasowych są droższe, mają mniejszą żywotność więc stosuje się je w sytuacjach, gdzie jest to niezbędne.
W naszej ofercie są również baterie żelowe FIAMM Motive Power Energy Dry, więcej informacji o nich można znaleźć w >>broszurze<<.
Baterie Litowe
Baterie litowe weszły już do branży baterii trakcyjnych i wózków widłowych. Nie są one jednak pozbawione wad. Najistotniejszym problemem to ich bardzo wysoka cena. Z tego powodu ogranicza się ich pojemność, nawet o połowę. Baterie litowe można często podładowywać i to dużym prądem, ale konsekwencją zmniejszenia pojemności o połowę jest to, że trzeba to robić często, a także odbija się na żywotności, bo bateria o połowie pojemności musi wykonać 2 razy więcej pracy (cykli).
Baterie NexSys
To świetna alternatywa dla baterii żelowych i litowych. Są to baterie z elektrolitem w postaci nasączonej maty szklanej między cienkimi płytami. Dzięki temu mają wszystkie zalety baterii żelowych (bezobsługowe i z ograniczoną emisją wodoru), a także najlepszą cechę baterii litowych: szybkie, częściowe podładowywania nie skracające żywotności. Te baterie mają pojemności zazwyczaj jak baterie kwasowe. Ceny baterii NexSys są znacznie niższe od baterii litowych i porównywalne z cenami baterii żelowych. Po więcej informacji o tych bateriach zapraszamy do kontaktu z nami, a także znajdziecie Państwo w >>broszurze<<.